ICT-serviceketen

Donderdag 4 April 12:00 - 12:45

Lokaal D0.10

Optimaliseren van de ICT-serviceketen
Het verbindingsmodel
Door: Adri Cornelissen
Kernwoorden: keten, processen, optimaliseren, bestaande methodieken, ASL, BiSL, ITIL, model, toepassing onderwijs
Met medewerking van: Theo Thiadens (Fontys Hogeschool ICT)

ICT-serviceorganisaties hebben processen ingericht. Het drievoudig model van beheer onderkent dit en onderscheidt drie soorten processen, processen voor:

  • Functioneel beheer
  • Applicatiebeheer
  • Exploitatie

Snelle aanpassing van producten vereist ook een snelle aanpassing van de ICT om dat product te leveren. Dat aanpassen kost tijd. Aan de hand van het artikel en het ontwikkelde verbindingsmodel wordt u tijdens deze presentatie duidelijk hoe de keten van processen geoptimaliseerd kan worden.

Adri Cornelissen

Adri Cornelissen is werkzaam als consultant aan de Fontys Hogeschool ICT