Bedrijven als ‘Partners In Education‘ in het onderwijs van Fontys Hogeschool ICT

Auteur(s): 
Frans van Alebeek, docent Bedrijfskundige Informatica, Fontys Hogeschool ICT
Ruud Ermers, curriculumeigenaar ICT & Technology, Fontys Hogeschool ICT
Samenvatting: 

Fontys Hogeschool ICT heeft een belangrijke spilfunctie voor de regio Eindhoven, het technologisch middelpunt van Nederland. Het bedrijfsleven schreeuwt om pasafgestudeerden en Fontys Hogeschool ICT kan maar mondjesmaat leveren. Een structurele samenwerking met een aantal bedrijven, betrokken bij alle aspecten van de opleiding, is een mogelijke oplossing die door Fontys Hogeschool middels het concept ‘Partners In Education’ wordt vormgegeven.
Dit artikel gaat in op het gevolgde proces, het achterliggende onderwijsconcept, de eerste resultaten en ten slotte op enkele geconstateerde knelpunten.

Trefwoorden: 
Curriculumontwikkeling, bedrijfsparticipatie, kennisdeling

Doelgroep: