Hoe stemt Windesheim het curriculum ICT af op moderne dienstverleningsconcepten?

Auteur(s): 
Bert Wimmenhove, Hogeschool Windesheim
Jan van Bon, Stichting SURVUZ
Samenvatting: 

Uitgestroomde ICT’ers komen bijna altijd terecht in dienstverlenende organisaties. Dienstverlening behoort dus tot de algemene ’beleving’ van alle ICT’ers. We blijven onze IT’ers echter vooral opleiden als experts met technologische vaardigheden, terwijl ICT steeds meer een commodity wordt, en in Shared Service Centers integreert met andere dienstverlenende taakgebieden.Gedemonstreerd wordt hoe het inbedden van Universeel Service Management (USM) studenten in staat stelt om dienstverlening centraal te stellen, en niet alleen uit te blinken op technologische vaardigheden. HBO-ICT Windesheim wil hiermee het verouderde ITIL onderbrengen in een managementmethode, en zijn studenten in staat stellen sneller te integreren in een toekomstige werkkring.

Doelgroep: