Taggen tijdens hoorcolleges, hoe studenten weblectures verrijken

Auteur(s): 
P. Schonk, Hogeschool Utrecht
Samenvatting: 

Het gebruik van social media is niet meer weg te denken. Overal waar we zijn wordt door studenten en medewerkers getwitterd en getagd. Het aantal platformen waarop dit gebeurt is erg divers. Daarnaast is het bezit en gebruik van smartphones, tablets en laptops de afgelopen jaren enorm toegenomen. De Hogeschool Utrecht onderzoekt hoe deze social media en mobile devices optimaal voor het onderwijs kan worden ingezet.
Na een gedegen studie en het neerzetten van een proof of concept heeft het Lectoraat Crosmedia samen met de leverancier van Presentations2Go, Learningvalley een functionaliteit ontwikkeld om studenten tijdens colleges met behulp van mobiele devices zoals smartphones, tablets en laptops deze colleges te voorzien van tags. Deze tags kunnen door studenten en medewerkers binnen een weblecture-omgeving met elkaar worden gedeeld. Deze nieuwe functionaliteit biedt diverse nieuwe mogelijkheden op het gebied van het ontsluiten van weblectures en didactische toepassingen. Binnen de opleidingen van de Hogeschool Utrecht is deze functionaliteit op diverse wijzen toegepast.
Tijdens de voordracht zal worden ingegaan op het concept, het ontwerp, de uitwerking en natuurlijk het gebruik in het onderwijs.

Doelgroep: