Digitale identiteit voor modern onderwijs

Auteur(s): 
Michael van Wetering
Samenvatting: 

Onderwijs op Maat, competentiegericht, aantrekkelijk en flexibel onderwijs en de bijbehorende flexibele organisatie hebben grote impact op de ICT-infrastructuur en applicaties van de instelling. Deze moeten flexibel kunnen inspelen op behoeften, mogelijkheden, eigenschappen en wensen van zowel docenten als studenten. Digitale leeromgevingen zijn een vanzelfsprekend onderdeel van dat toekomstbeeld.
OK, maar wie is die student? Wat wil ie? Waar is ie goed in? Wat boeit hem? Wat doet ie buiten zijn opleiding? Ofwel, wat is zijn identiteit? Zonder die informatie kan op maat onderwijs niet worden geboden!
Wie heeft die kennis? DE docent? We zien taken met verschillende profielen in ons nieuwe onderwijs: coach, begeleider, docent, etc. Daarnaast vormen digitale omgevingen een structureel onderdeel van nieuw onderwijs, de mensen in het onderwijs ontlastend.
Kortom, de (digitale) identiteit van de student moet kunnen worden geraadpleegd, gedeeld en aangevuld door betrokkenen en systemen. Natuurlijk zijn student en ouders daarbij nauw betrokken.

Doelgroep: