Didactiek

Auteur(s): 
Mara Saeli, Technische Universiteit Eindhoven
Huub de Beer, Technische Universiteit Eindhoven
Samenvatting: 

Pedagogical Content Knowledge (PCK, vakdidactiek) is de samensmelting van pedagogische kennis en vakinhoudelijke kennis, onder invloed van eigen overtuigingen en ervaringen.
In de workshop werken docenten in groepen van 3 of 4 (groepsdiscussies). De docenten worden gevraagd om enkele ‘big ideas’ van Programmeren te geven en ze worden gevraagd om hun gezichtspunten en antwoorden ten aanzien van de volgende vragen (in relatie met iedere ‘big idea’):
-Wat zijn de ‘BIG IDEAS’ van Programmeren?
-Wat leerlingen over dat ‘big idea’ moeten leren?
-Problemen/Beperkingen verbonden met het leren van dit ‘big idea’?
-Leermethoden?
-Specifieke manieren om bij leerlingen misvattingen of verwarring over dit ‘big idea’ weg te nemen.
Het is een twee uur durende workshop.

Doelgroep: